Home » » Η Αργεντινή… θεραπεύει την Ελλάδα, ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΜΟΚΟΒΙΤΗ

Η Αργεντινή… θεραπεύει την Ελλάδα, ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΜΟΚΟΒΙΤΗ


Η Αργεντινή… θεραπεύει την Ελλάδα,
Κακή μίμηση του… καμπαρέ… «εδώ και τώρα»
ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΜΟΚΟΒΙΤΗ
------ . ------
Τούτο το κείμενο δεν αφορά την… επαρχία που μένει… «παραδοσιακή» αλλά την Αθήνα που το παίζει… «κοσμοπολίτισσα χωρίς κανέναν… επαρχιώτη».
Σαν μανιτάρια ξεφύτρωσαν σε κάθε γειτονιά και γειτονίτσα της Αττικής νομίζω και στις… μεγαλουπόλεις «πρωτεύουσες» πόλεις παλαιών Νομών και νέων συνηθειών, τα studio χορού. Όχι οποιουδήποτε, αλλά του… Αργεντίνικου… τάγκο. Σχολές Κέλλυ… Αστερ…, όχι… Γαργαλιάνοι… Όχι του Ευρωπαϊκού ταγκό, αλλά τάγκο. Και τα… «πάρτυ Αργεντίνικου χορού» σε αίθουσες κέντρων διασκέδασης νοικιασμένες από χοροδιδασκαλεία για… πρακτική εξάσκηση εντός «φυσικού περιβάλλοντος… εκτέλεσης» μαθημάτων από «ψαγμένες» μαθήτριες και μαθητές του τάγκο. …Αργεντίνικα πάντα…    Και ο τόνος όχι στο Ο αλλά στο Α και με ν… (όχι ταγκό ευρωπαϊκό, αλλά τάνγκο Αργεντίνο!!!)
Στην αίθουσα είτε χοροδιδασκαλείου είτε «νοικιασμένου κέντρου» οι…. μαθήτριες… «έτοιμες» περιμένουν σε τραπεζάκια ή στο… μπαρ να φθάσουν… οι υποψήφιοι «καβαλιέροι τους» να της ζητήσουν στον… χορό. Άγνωστες μεταξύ Αγνώστων, όχι… ακόμα… ζευγάρια. Ο κάθε ένας μπορεί να ζητήσει την πάσα… μία που… διαλέγει, να της κάνει «νόημα με… νόημα…» πρόσκληση σε… χορό… εκείνη ανταποκρίνεται σαν «έτοιμη από καιρό» ευγενικά, αξιοπρεπέστατα και τιμίως και ηθικώς που… λέμε… σηκώνεται… ανοιχτές αγκαλίτσες, χέρια σφιχτά δεμένα, κορμοστασιές λικνιστικά… μαθαίνουν να τελειοποιούν τις φιγούρες ενός χορού με αυστηρά καθορισμένο αριθμό βημάτων, ρυθμό, τρόπο κίνησης – «κουνήματος». ΟΛΟΙ της ΙΔΙΑΣ Σχολής τα ίδια βήματα στον ίδιο ακριβώς χρόνο όλοι και όλες ανά δύο τα ΙΔΙΑ ούτε «ευζωνικό σώμα» σε επίδειξη ακρίβειας, εκτέλεσης εντολών - παραγγελμάτων, δεν παρουσιάζει τέτοια ομοιότητα και… ακρίβεια… Ετούτη η σύνθεση του «σώματος Σχολής… Αργεντίνικου χορού διδασκάλου άνευ πτυχίου, κατά δήλωσή του» συνήθως «νέος και ωραίος» (κάνει μαθήματα και κατ’ οίκον 20 ευρώ την ώρα) τούτη η σύνθεση περιλαμβάνει κατά κανόνα χήρες – ζωντοχήρες «μόνες ψυχές», τιμίως βρίσκοντας εκτόνωση μοναξιάς στον… καλλιτεχνικό χορό αλλά αποκλειστικά Αργεντίνικης προέλευσης το ίδιο και χήροι – ζωντοχήροι ομοίως εξ αγαθής προθέσεως προσερχόμενοι προς εκτόνωση «αισθήματος μοναξιάς», που αλλού δεν… βρίσκουν προς θεραπείαν κάθε εκ χρόνων ζωής τους νόσου και εκ μοναξιάς… ασθενείας… και ανά δύο, ανευρίσκουν.,.. τρόπον παρηγοριάς.
Και μόνο σε χορούς ανά… δύο έχουν ανακαλύψει ότι ανευρίσκεται τοιαύτη θεραπεία. Και κατά… επιδημική εξάπλωση νοοτροπίας ΜΟΝΟ Αργεντίνικο τάγκο. Όχι ταγκό αλλά τάνγκο…
Αν βρεθούνε τυχαίως δύο – τρία ζευγάρια της ΙΔΙΑΣ Σχολής – δασκάλου σε ένα κέντρο στην αχανή Αθήνα και χορεύουν στην… πίστα θα καταλάβεις ότι είναι του ΙΔΙΟΥ δασκάλου, κάνουν την ίδια στιγμή, την ίδια κίνηση (με… χάρη άπλωμα δεξιών χεριών, το ίδιο πέρασμα – κούνημα αστραγάλου ντάμας μέσα στο ακίνητο πόδι του καβαλιέρου της και κάθε κίνησή τους ίδια), και αυτό το «επιδεικνύουν» ως αυθορμητισμό χορού, εκδήλωση «πάθους» ΟΛΟΙ ΙΔΙΟ την ΙΔΙΑ στιγμή, ανάμεσά τους, στρατιώτες – στρατιωτίνες χωρίς στολή σε έναν χορό «πάθους τους», εκδήλωσης υποτίθεται αυθορμητισμού, γνήσιων συναισθημάτων μεταξύ ΔΥΟ ως ΕΝΑ, αλλά προγραμματισμένα ίδια σε όλους κουρδισμένα βήματά τους. Και είτε υποκρίνονται «πάθος σε χορό» είτε σε … Άγνωστό τους καβαλιέρο αμέσως το … «αφήνουν χύμα».
Από πού το… Αργεντίνικο τέτοιο τάγκο στην Ελλάδα των παθών «χηρείας ζευγαριών»;
Από τα… τότε… καμπαρέ στην Αργεντινή όπου οι… «κατ’ επάγγελμα σουλτάνες» περίμεναν σε ειδικών διαρρυθμίσεων (όχι… μεταρρυθμίσεων…) χώρους τον… καταναλωτή υπηρεσιών τους να διαλέξει όποια «γούσταρε» ο… τύπος με το καπελάκι και μυτερό παπουτσάκι να χορέψει με….. πάθος πράγματι και των δύο ως… προπαρασκευή δια τα… περαιτέρω…
Το ΙΔΙΟ σήμερα αλλά με κακογουστιά παιγμένο θέατρο σε γειτονιά και γειτονίτσα της αναστενάζει η Ελλαδίτσα μας. Και γιατί, παρακαλώ, χάθηκαν οι ωραίοι ΟΜΑΔΙΚΟΙ χοροί Ποντιακοί, Καλαματιανοί, Ηπειρωτικοί, Ρουμελιώτικοι (Στερεοελληνικοί…λέω….) και μόνο η… Αργεντινή μας στέλνει το… πάθος της ανά ΔΥΟ αγκαλίτσα κι’ όχι μόνο χεράκια σφιχτοδεμένα στους ελληνικούς χορούς; Μόνο Ελληνικοί; Ε, καλά μόνο… Αργεντινοί…; Αλλά όχι και «εισαγωγής» ΟΛΑ ακόμα και… «χορός… Μαδουρικός…» με τα… «σκόρδα Ερντογάν…» όλα «απέξω»…. καλύτερο το … «ξένο»…
Η Πρεσβεία Αργεντινής τρίβει τα χέρια της και οι… δάσκαλοι άνευ δασκάλου «γνώστες χορού» βγάζουν καλό ψωμί 20€ την ώρα ούτε με Διδακτορικό ΞΕΝΗΣ Γλώσσας Πτυχιούχος δεν χρεώνει τόσα να διδάξει Γλώσσα και Πολιτισμό με καλλιέργεια Νου και Ψυχής Μαθημάτων «γνωριμίας Εθνών και Λαών».
Στη ζεϊμπεκιά του ΕΝΟΣ φαίνεται καθαρά τι θα πει αυθορμητισμός και ψυχής χορός συναισθημάτων που ΔΕΝ διδάσκεται κι’ όποιος διδαχθεί βήματα γι’ αυτόν «καλουπώνει την ψυχή του και την Ψυχή Ρυθμού της» ή «κουρδισμένο Ρυθμό», αλλά Ψυχής του δικού του πάθους χορό δεν βγάζει, με βήματα χοροδιδασκαλείου. Και πάθος σε Αργεντίνικο χορό… χοροδιδασκαλείων και κέντρων «συνεύρεσης προς… θεραπείαν… κάθε νόσου και ασθενείας» εκ… χηρείας… «νεανίδων και νεαρών… ηλικίας δεκαετιών» περασμένης εκατονταετίας δεν βγαίνει αυθορμήτως. Και με Αργεντίνικο πάθος ούτε οι δεκαετίες μετρημένες δεν λιγοστεύουν. Άντε και σε κανένα… Καλαματιανό να δούμε εκεί… Ρουμελιώτικα πόσο ψηλά… πόδι σηκώνει και χτυπάει στο… πάτωμα ο… «επαρχιώτης Αργεντίνος χορευτής του… τάνγκο» και λεβέντης … είναι… Γιατί όχι; Χορευταρού του… τάγκο 60+ (60 πλας το λένε… τώρα το…. ολίγον … κοντά 70) με… ατίθασο των 7 δεκαετιών καβαλιέρο! Που τον υποχρεώνει όμως η «φλογερή νέα των ομοίων κοντά 70 (ή 60+…) ωραία κυρία να πάρει δάσκαλο στο σπίτι 20€ την ώρα να ΜΑΘΕΙ ΚΑΙ αυτός… Αργεντίνο βηματισμό γιατί αλλιώς ΠΩΣ ΘΑ χορεύουν μαζί…». Και συμμορφώνεται εκείνος στην επιθυμία της κι όχι εκείνη στον αυθόρμητο «παλιό» χορό του ή στον οξαποδώ του την ξαποστέλνει Αργεντίνικα.
Α… ναι… και μετά Γυμναστική σε Γυμναστήριο και εκεί ο ιδρώτας κορόμηλο αλλά πώ-πώ τι… υγεία με το ξεπάτωμα του πάτου της για ασκήσεις, ενώ το σφουγγάρισμα στο… πάτωμα στο σπίτι... εκεί α… πά-πά… κούραση μεγάλη η… κυρία….
Άλλη Ελλάδα στην… Ελλάδα μας!!!             
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!
Ξεπερασμένες στο δρόμο κι΄αυτές. Γιατί, ιδιαίτερα τελευταία, από … καναπέ στη T.V. στο «αργεντίνικο της πολιτικής… καμπαρέ» τι άλλο παρακολουθούμε; Κάποιος παίζει τα νταούλια όπως θέλει, αλλά ποιος χορεύει όπως ο νταουλιέρης θέλει; Με … παπιγιόν ο λαός στις «λαϊκές» χωρίς γραβάτα ο Πρωθυπουργός που μας έβγαλε στις … Διεθνείς αγορές . Χρέος δεν διαγράφηκε, αλλά και άλλα δανεικά για μεγαλύτερο ΧΡΕΟΣ αποκτάμε. Και το… γλεντάμε επιτυχώς… Μουστάκι έβαλε σε κάθε Υπουργό ο Ερντογάν, παπιγιόν έδωσαν εδώ για τις «λαϊκές» στο λαό και όσα θέλει… «σκόρδα εκ Τουρκίας» και από… Αμερική «Αργεντινής τανγκό».
Για καλύτερες Αποκριές!

Τα «αφιερώματα» σας προτείνουν:

Τα «αφιερώματα» σας προτείνουν: La Grande Famiglia στην Πετρούπολη.

"Ερώμαι την τέχνην"

"Ερώμαι την τέχνην"
το εικαστικό είναι έργο βραβευμένο του ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗ

Οι εκδόσεις "Αφιερώματα"σας παρουσιάζουν το νέο τους βιβλίο!!!

Οι εκδόσεις "Αφιερώματα"σας παρουσιάζουν το νέο τους βιβλίο!!!
"ΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΜΠΙΖΙΩΝΗΝ του Δημήτρη Ζάχου

Για τα "Αφιερώματα"...:

«ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ»: περιοδικό ουσίας και με πολιτική ανάλυση της ελληνικής, κατά το δυνατόν, πραγματικότητας. Διαφέρει από όλα τα περιοδικά που κυκλοφορούν όχι μόνο γιατί είναι απόλυτα ανεξάρτητο από ιδεολογικές αγκυλώσεις, κομματικές δεσμεύσεις και οποιεσδήποτε σκοπιμότητες, αλλά και γιατί έχει όλως άλλη οπτική. Γι’ αυτό και είναι πάντα άρρηκτο συνδεδεμένο με τις τέχνες, το Στοχασμό, τις Παροιμίες, την χριστιανική Γραφή, την «θύραθεν παιδεία», δηλαδή την, εκ των πραγμάτων π α γ κ ό σ μ ι α, Ελληνική Γραμματεία...

"Αφιερώματα" - Έντυπη έκδοση

"Αφιερώματα" - Έντυπη έκδοση

Κατηγορίες

Arthina art culture


designing event> τόπος τέχνης,τοπίο πολιτισμού

http://www.afieromata.gr/2018/09/blog-post_14.html

... ένα εξαιρετικό site για τον πολιτισμό!!!

Δείτε ΕΔΩ: www.os3.gr

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. afieromata.gr - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger
-->